Wiedza dostępna w sieci

Marketing firmowy – pozyskiwanie klientów i generowanie leadów

Jak rozwinąć biznes? Jak przejść do kolejnego etapu rozwoju firmy, rozpocząć zatrudniać pracowników, a po czasie może dosłownie odejść z firmy jako zwykły pracownik? Z pewnością jednym z działań, które może przyczynić się do odniesienia sukcesu biznesowego jest skuteczny marketing. Firma napędzana znaczną ilością klientów może faktycznie zaliczać wielki wzrost. Jednakże żeby do tego doszło, to w firmie musi być odpowiedni handlowiec internetowy lub również firma musi mieć bardzo dobrze zaplanowane działania marketingowe online.

Na 100 procent firmowa witryna internetowa, a na niej przycisk CTA to podstawa. Co oznacza ten skrót? Jest to oczywiście skrót od angielskiego zwrotu Call To Action, co objaśnia się jako nawołanie do podjęcia akcji. Taki przycisk musi być należycie zaprojektowany, by z dobrym skutkiem zachęcał do kliknięcia np. „Kup teraz” lub też wręcz „Dowiedz się znacznie więcej”. Bez tego może być trudno nam pozyskiwać klientów bez dużego nakładu pracy, czasu i sił. Bez wątpienia właściciel małej firmy lub pracownicy średniej firmy mogą robić to własnymi siłami. Jednak z drugiej strony można także powierzyć te usługi fachowcom z firmy zewnętrznej. W takiej okoliczności stworzą oni plan pozyskiwania klientów, czyli tzw. lejek, w który wpada klient. A klient będzie mógł w taki lejek wpaść na kilka sposobów, w zależności od jego planu i struktury. Może to być post na blogu, może to być reklama na Facebooku albo również przycisk CTA na naszej internetowej stronie. Bez wątpienia może a nie musi, ponieważ w zależności od prowadzonej działalności gospodarczej, a więc w współzależności od branży, powinno się dobrać zdecydowanie najlepsze źródła pozyskiwania klientów. Jeżeli zlecimy te usługi firmie zewnętrznej, to taka firma wykona dla nas złożony zamysł marketingowy. Znaczy to, że przygotują dla nas zdecydowanie najlepsze sposoby na pozyskiwanie leadów. I co bardzo istotne, leadami mogą być zarówno klienci indywidualni, jak i klienci firmowi. W zasadzie to wyłącznie i tylko od naszych potrzeb zależy to, jak ze starannością będzie wyglądać kampania pozyskiwania klientów.

Sprawdź tutaj: lejek sprzedażowy.