Wiedza dostępna w sieci

Jak przerobić busa na chłodnię

Agregat samochodowy chłodnia służy do tego, aby w samochodzie zachować odpowiednią temperaturę. Jeżeli auto ma przewozić leki albo żywność, która psuje się w wyższej temperaturze, agregaty chłodnicze samochodowe utrzymują temperaturę taką, jaka jest w domowej lodówce. W agregacie znajduje się czynnik chłodzący, dzięki któremu temperatura jest obniżana.

Kierowca, który siedzi w kabinie auta widzi na termometrze, czy temperatura w chłodni jest odpowiednia. Tak de facto nie musi niczym sterować. Agregat jest całkowicie zautomatyzowany i sam włącza się i wyłącza wraz ze zmianą temperatury. Agregat zasilany jest z tradycyjnego akumulatora samochodowego. Kiedy silnik auta jest zgaszony, agregat zasilany jest z dodatkowego akumulatora. Zdarza się, że kierowca w czasie postoju albo rozładunku auta w sklepie wyłącza silnik. Wówczas temperatura w samochodzie mogłaby się podnieść. Dosłownie dobrze dopasowana zabudowa izoterma nie jest w stanie sprawić, że temperatura zostanie zachowana. W szczególności że kierowca otwiera chłodnię, aby wyjąć z niej towar. Zbudowanie zabudowy, czy auta chłodniczego ze powszechnego busa wymaga kilku przekształceń. Głównie powinno się zaizolować ściany, podłogę oraz dach. Trzeba także zakleić wszystkie okna. W samochodzie chłodni montuje się dodatkowe oświetlenie zwracając uwagę na na to, że nie może być w nim żadnych okien. Przerobienie busa na chłodnię trwa kilkanaście dni i uzależnione jest od dostępności materiałów do izolacji. Po zaizolowaniu auta powinno się środek chłodni zabezpieczyć metalem. Dzięki temu samochód nie będzie się brudzić i łatwo będzie go utrzymać w czystości. W tym celu na podłodze auta kładzie się metalowe płyty, które można myć pod strumieniem panującej wody. Czasami też w środku montuje się półki do przewożenia produktów. Kierowca samochodu chłodni nie musi mieć dodatkowych uprawnień. O ile para się rozwożeniem produktów musi jedynie posiadać odpowiednią licencję. Bez niej w razie sprawdzeniu dostaje mandat karny a licencję musi wyrobić, płaci zatem podwójnie.

Polecana strona: agregaty chłodnicze samochodowe.